BodilAroundTheWorld.reismee.nl

Proloog: Droom niet over het leven, maar leef je droom!

Na velen voorbereidingen zijn wij bijna zover. Over 18 dagen trekken wij de wijde wereld in. Inmiddels hebben wij beiden het één en ander aan inentingen gehad en zijn wij nu immuun voor onder andere buiktyfus, gele koorts, hepatitis A/B en (rabiës). Liggen de tientallen malariatabletten klaar en ook onze EHBO kit mag niet ontbreken. Maarten zijn huis is voor één jaar verhuurd, de tickets zijn bevestigd, het paspoort ligt klaar en het visum voor Vietnam is in beweging. Spaarrekeningen zijn de afgelopen maanden goed aangevuld en in nood bestaat er altijd nog ‘de creditcard'. Laten wij de wereldeconomie de komende maanden eens goed gaan spekken.

In de verte zien we de datum; 6 juni al om de hoek komen. We zijn de dagen aan het aftellen, het afscheid nemen begint nu echt te komen en zelfs de laatste afspraken met familie en vrienden zijn gemaakt. Op de laatste kleine dingetjes na, liggen onze backpacks klaar om ingepakt te worden voor het grote avontuur. De grote hamvraag: zijn wij er ook klaar voor?

Absoluut! Ondanks dat we beiden nog in de afrondfase van ons werk zitten, kan het ons niet snel genoeg gaan. Stress, jeukende handen en de nervositeit nemen toe, maar dat maakt een wereldreis tot wat het moet zijn.

We zullen een jaar als ‘nomade' leven. 's Ochtends niet weten waar wij 's avonds zullen slapen. Van letterlijk & figuurlijke hoogte- naar dieptepunten, van klamme warmte naar bibberde kou, van de woeste jungle naar de dorre woestijn, van een spectaculaire fullmoon party tot de gepassioneerde tango en van watervallen tot witte gletsjers! Ja, wij gaan het allemaal zien en meemaken en in sommige gevallen met onze fantastische familie en vrienden die ons komen opzoeken!

6 juni as om 19:10 uur is het zover! Van Amsterdam, via Londen naar Bangkok. We zien jullie dan of wellicht eerst nog op dat ‘geheimzinnige' afscheidsfeestje ;)

Hasta la vista! X

Joyce Haasbeek

Nou ouwe snoepert, zo geheimzinnig is dat allemaal niet. Je hebt een dikke vinger in de pap, kunnen we wel zeggen ;-) hihihi.

Ik ga je heel hard missen en hoop dat je veel berichtjes plaatst.

Dikke zoenen en tot snel!!

Fiona Greup

Lieverd!

Zo ver weg als het allemaal leek, zo snel gaat de tijd nu.... Nog even en je gaat je droom waar maken! Het is je ontzettend gegund, maar ga je verschrikkelijk missen! Ben blij dat ik je na slechts 2 maandjes weer in mijn armen kan sluiten op het vliegveld van Bangkok om het avontuur gedurende een maand met zijn drieën aan te gaan...
Lieverd doe voorzichtig, geef af en toe een teken van leven en bovenal, GENIET!

LY xxxxxx

John en Gerda van der Wal

Bodil en Maarten,
Ga onwijs genieten en we gaan jullie zeker volgen.
Goede reis en blijf allebei gezond

Groetjes

Gerrie

Jullie zijn zeker niet de eersten die dit avontuur aangaan maar voorlopig doen JULLIE het wel! Top!
Een trotse moeder xxx

Sharon Quaadgras

Not long now before you hit the busy city of Bangkok - 21 million people in 1 city = chaos = excitement = adventure. Be sure to visit Ayutthaya (old capital of Siam) with its ancient ruins. Take the boat there and the bus back.

Let me know when you are close to Sydney, Australia.

I'm in Fiji in August. Let me know if your travels take you there.

Have a fantastic trip filled with magical moments, laughter and many adventures.

Safe travels.

Lenny

Bodil en Maarten, t avontuur gaat bijna beginnen. Jullie zullen een hoop mee gaan maken. In t verre zullen de 2 nuchtere Hollanders hun statement gaan zetten. Veel geluk, wijsheid...maar bovenal FUN gewenst...dikke x Lenny

Anja

Lieve Bo en Maarten, geniet ervan en maak er een fantastisch jaar van. Liefs Anja

Vivian

Nog niet eens onderweg en nu al een leuk stuk geschreven. Ik ga jullie verhalen hier zeker volgen!
xx

Marjolein

Lief stiefje en (misschien aankomend) stiefje, hihih

Vind ut helemaal ut geweldig wat jullie gaan doen, door te lezen reis ik mee, Boootje, ga je missen maar voor oh zo'n fantastische plan. Volg jullie droom want in dit geval zijn dromen geen bedrog.

Dikke kus. XXX

Céline

Heel veel plezier lief! We gaan je zeker missen, maar gelukkig hebben jullie een blog ! Dus alle mooie foto's en verhalen kunnen we volgen!

Ik weet dat je nog niet helemaal beseft dat je volgende week lekker je droom gaat waarmaken, maar ontzettend veel plezier!! En geniet van elk moment!

xx ly

stephanie Pinkse

Hey Bodil,

Hoe is het met je?? Tijd niet gesproken/gezien.
Ik zag dat je op wereldreis gaat!! Wat onwijs gaaf!!
Waar veel mensen van dromen ga jij gewoon doen...
Ik wens je echt een goede reis en een super tijd. Maar dat zal vast goed komen.
Ik ga je verhalen zeker lezen..

groetjes Stephanie

Debbie

heel veel plezier bootje!! Ik ga je volgen :)
xxx

Wendy ter Beek

Hai bo!! Alvast heel veel plezier op jullie wereldreis en ik ga al je verhalen volgen!! Geniet ervan!!! en zorg dat we een beetje mee kunnen genieten vanuit dit kikkerlandje! Xx

Aart van Vliet

Hoi collega! Echt gaaf dat jullie dit gaan doen hoor...
HEEL veel plezier vooral, geniet er van, doe voorzichtig enzo (of misschien juist niet!), & have a fantastic trip!!

Grt, Aart

Jackie (vriendin van Gerrie en Marjolein)

Geweldige onderneming met zeer veel avontuur.
Ik ga het verhaal via jullie site volgen.
Geniet ervan!!!!! en.......be safe!!

Jaap en Marjolein Witteveen

Lieve Bodil en Maarten, wij wensen julie heel veel plezier en wij gaan jullie zeker volgen via het web. Zo maken wij een virtuele wereldreis.

Jaap en Marjolein

Linda

Lieve Bo (en natuurlijk ook Maarten), wat leuk om de eerste belevenissen van jullie te volgen. Geniet volop en hopelijk volgen nog vele mooie verhalen!

Liefs Linda

Remy en Coby Hoekstra

Hoi Bodil en de voor ons onbekende Maarten,
Wij dachten dat jullie in juli pas zouden vetrekken.
Hoorden dat jullie al weg waren.
Wij wensen jullie een hele mooie wereldreis en zullen jullie volgen.
Het allerbeste !

Edith

He Bodil, wat een avontuur ga jij te gemoet. Geniet ervan en ik zal je avonturen blijven volgen.

Gr. Edith

Mies

Hi lieve Bo, jeetje wat een avonturen hebben jullie gelijk al beleefd! Ben benieuwd naar jullie volgende reisverhaal! Veel plezier liefs xxx mies

Lyseth

Lieve Bo,

Hoop dat jullie het heel erg naar jullie zin hebben, onwijs gaaf om vanuit NL mee te leven.
Have fun !

Dikke knuffel + XXXXXXX

Lyseth

Marjolein

Geweldig verhaal Bo en Maarten, ben benieuwd hoe ut met jullie blauwe plekken gaat.....

dikke kus