BodilAroundTheWorld.reismee.nl

Xin chào, Có khóe không?

Here we are, Hanoi, Vietnam!

Ten eerste bedank voor het geweldige goodbye op Schiphol! & de lieve smjes en belletjes van vrienden en familie in de uren daarvoor & daarna!

De vlucht van Amsterdam naar Londen was een formaliteit en ging snel. Heathrow, van terminal 5 naar terminal 3, verschillende airbussen 380 en toen +- 1,5 uur wachten op onze aansluiting naar Bangkok. Om 22:00 lokale tijd vertrokken, een Boeing 747-400, niet helemaal vol, waardoor we een extra stoel tot onze beschikking hadden. Vlucht was super! Weinig tot geen turbulentie, veel films, wonderbaarlijk goed eten en om 14:55 een nette landing op Suvarnabhumi Airport. Onze vlucht naar Hanoi, Vietnam ging pas een dag later om 06:45 uur en we moesten dus 16 uur overbruggen. Om maar gelijk de backpacker uit te hangen, hebben we besloten om geen hotel te nemen, maar Bangkok al een klein beetje te verkennen. Dit zal later onze reis, samen met Fiona, beter aanbod komen.Voor mij, Bodil, was dit een reminder aan 2 jaar geleden. Koh San Road it was en hier heerlijk ontspannen gegeten en gedronken. Nog geen 24 uur onderweg en ons eerste awkward moment en hopelijk de laatste met de lokale politie of Thailand. Of ze hem specifiek zochten, werd Maarten op Koh San Road aangesproken of hij een bom bij zich had? Hij is van boven tot onder gefouilleerd en na 10 minuten mochten we doorlopen. Waar ze nou precies op zoek naar waren weten we niet, maar dat we een attractie waren voor de lokale bevolking en de toeristen is zeker.

De laatste trein van Bangkok naar Suvarnabhumi Airport ging om 00:00 uur. 's Ochtends rijdt de trein vanaf 06:00 en dit zou voor ons te laat zijn. Om half 12 de trein terug genomen en tussen 00:30 en 05:00 moeten overbruggen op het vliegveld. Slapen op bankjes, muziek luisteren en rond lopen zal niet de laatste keer zijn tijdens onze trip. Inchecken bij Air Asiä ging snel, prima vlucht en om 08:30 in Hanoi Vietnam. Vanaf de luchthaven is het nog +- 1 uur (zonder file) tot het centrum van Hanoi. Met een mini busje zijn we voor $ 2,- dollar naar het Hoan Kiemmeer gebracht. Het begin van Old Town Hanoi. Op 5 minuten lopen ligt ons guesthouse. Niet dat we het gelijk vonden, want voordat we het gevonden hadden, hadden inmiddels heel Old Town gezien. De wegenkaarten die we hebben via de Lonely Planet e.d. zijn niet geheel nauwkeurig hebben we gemerkt!

Omdat we inmiddels al ruim 36 uur wakker waren, hebben we na aankomst in het guesthouse besloten eerste even een paar uurtjes te gaan slapen. Daar knapt een mens van op! In de loop van de middag geslenterd langs het Hoan Kiemmeer. Onze ogen uitgekeken door de vele scooters en het abnormale verkeer. Geen initiatief betekent niet kunnen oversteken. Je kunt merken dat Vietnam nog zo'n 10 tot 15 jaar achter loopt op Thailand. We zullen maar niet rekenen naar de Europeese standaard.

Vandaaag 9 juni was het zover om Hanoi wat beter te leren kennen. UIteraard ging dit natuurlijk weer niet zonder slag of stoot. Onze eerste stop zou het Ho Chi Minhmausoleum zijn. Hier ligt de op 2 september 1969 gestorven vader des vaderlandes. Ze verplichten je hier netjes gekleed te zijn en met 35 graden, een abnormaal hoge luchtvochtigheid en onze korte broeken, konden we dit wel op onze buik schrijven. Op naar de volgende bezienswaardigheid de B-52-bommenwerpers! Ook hier kwamen we voor een dichte deur te staan i.v.m. renovatie. Uiteindelijk hebben we een rondje gemaakt in de Tempel van de literaatuur (van Mieu).
Vanavond zijn we eerst naar het waterpoppentheater gegaan (mua roi nuoc). Een toeristische trekpleister en wij vonden het vergelijkbaar met iIt's a small world in Disneyland, maar dan 'LIVE'. De poppenspelers staan achter een scherm tot hun heupen in het water en bewegen de figuren met draden die aan een lange bamboestok zijn bevestigd. Dit begeleid door live muziek. Na het poppentheater een drankje gedaan bij één van de vele backpackers hostel. Reaggea live muziek, gezellig en goedkoop.Qua indicatie; een biertje kost hier toch wel € 0,80 en een vodka cola light € 1,-.

Morgen om 08:00 uur moeten we klaar staan voor een 2-daagse trip naar Ha longbaai. Na Ha longbaai zullen we voor 3 dagen met de nachttrein naar Sa Pa in het hoge Noorden gaan.

De eerste dagen zitten erop, nog 263 dagen te gaan!

Gerrie

En ik maar denken dat het wel een veilig idee was om met Maarten te gaan!
Geniet van elke dag!

Jessica

Woehoe, ik zou graag een paar biertjes met jullie drinken daar :)
Have fun! xx

Celine

Silence i kill you haha ! En Maarten ziet er ook zooo gevaarlijk uit! Maar het blijft reizen in stijl, er moet altijd wat zijn haha!

We zijn jaloers hoor meisje! Geniet er lekker van en nog maar iets van 260 dagen ... encounting ;-)

xxx ly

Fiona

Ziet er goed uit!

Geniet van alle indrukken en de gekke dingen die jullie ongetwijfeld nog meer gaan meemaken ;-)

Ik ben inmiddels begonnen met aftellen.... Nog 59 nachtjes en dan stap ik op het vliegtuig! WHOEHOE!!!!

Dikke kus!

Anja

Heb je verhaal uitgeprint en aan oma en opa gegeven. Moest je de groeten van ze doen. Bij deze.
Geniet van de nog resterende dagen en have fun
Groetjes Ronald en Anja

Martine

Heeey Chica,

Heb nu net je site voor het eerst helemaal goed bekeken en besef nu echt wat voor onwijs kicke reis je gaat maken. Echt zooo stoer!!!

Leuk eerste verslagje. Lekker inkomen zo ;)

Ik lees in je planning dat je in augustus pas weer in Thailand bent, dan gaan wij elkaar jammer genoeg niet meeten, wij zijn er de eerste 3 weken van juli.

IK ga je volgen meid. Enjoy!!!

Dikke kus Halli

Eva

Hee schat, leuk eerste verhaal! Geniet ervan! kussss xxxx