BodilAroundTheWorld.reismee.nl

Reizen (Part I); alleen, samen, vrienden en terug naar Nederland!

6 weken: Iedereen vraagt zich waarschijnlijk wel eens af wat hij/zij de afgelopen 6 weken gedaan heeft? Werken, racen tegen de klok, sporten, druk zijn en niet de dingen kunnen doen die je eigenlijk wel zou willen doen. Onze 6 weken zijn werkelijk voorbij gevlogen een blijkt veel te lang te zijn als het gaat om een website update. Tevens wordt het nog ingewikkelder als er twee verschillende reisschema's moeten worden gecombineerd in één blog. Er was al door velen opgemerkt dat de teksten door mij (Bodil) geschreven worden en dus voor één keer een blog in de IK-vorm.

De grote vraag blijft; Hoe ga ik in hemelsnaam 6 weken beschrijven in één blog? Waar waren wij 6 weken geleden? Wat deden wij op 1 juli, 21 juli, 3 augustus of gisteren? Waren we toen alweer samen of nog steeds alleen of wellicht weer alleen en met vrienden uit Nederland? Er is héél veel gezien en beleefd en de update volgt, maar pin mij er niet op vast als er iets wordt overgeslagen. Wij moeten immers ook nog iets te vertellen hebben als we volgend jaar terug komen.

De wegen zijn gesplitst, na 7 weken samen gereisd te hebben, gingen we nu tijdelijk het avontuur alleen aan. Maarten's reis gaat terug naar Vang Vang, waar hij nog een aantal extra dagen in de rivier gelegen heeft. De extra dagen tuben waren weer chaos, hetzelfde hotel, andere mensen, maar gewoon verder gaan waar je de vorige keer gebleven was. Waar Ik na 2 dagen al volledig uitgeteld was, was het voor Maarten na 5 dagen ook mooi geweest. Tuben is leuk, tuben is gezellig, tuben is HET punt om nieuwe mensen te leren kennen, maar tuben is ook een aanslag op je lichaam. Na Vang Vieng had Maarten een kleine tussenstop in Luang Prabang. Hier is Maarten een dag als Mahout door het leven gegaan. Een Mahout is een man die een olifant berijdt en verzorgt en aan de foto's te zien een leuke ervaring. Na zijn dag als Mahout heeft hij zijn reis vervolgt naar hoogstwaarschijnlijk één van zijn hoogtepunten van ZO-Azië; De Gibbon Experience. De Gibbon Experience duurt 3 dagen en daarbij word je diep de jungle ingenomen. Het eerste stuk leg je lopend af, maar vervolgens zip je 3 dagen lang van boomhut naar boomhut en van platform naar platform (zie filmpje). 12 dagen verder en na deze 3-daagse trip is hij de grens overgegaan voor een hereniging met mij in Chiang Mai, Thailand.

Mijn vertrek naar Bangkok, Thailand begon gelijk goed met een super luxe bus met Wifi, films, spelletjes en enorm veel ruimte. Leuke films, lichtelijk hinderlijk dat ze Thais gesproken waren en Engels ondertiteld. Andersom? Geen probleem, maar om Johnny Depp met een Thaise stem te horen praten vond ik toch lichtelijk storend. Dan maar over op de Wifi. Die avond speelde ADO tegen Taurus en met behulp van een stream heb ik soms wat haperend de wedstrijd kunnen kijken. Beste een goede deal! Er waren meerdere redenen waardoor ik eerder naar Thailand ben gereisd dan Maarten en één daarvan was een avondje met mijn wintersport vriendinnetjes Martine en Linda. Zij waren aan het eind van hun 3-weekse reis door Thailand gekomen en als afsluiting zijn we nog een avondje samen geweest. Tevens kwamen Flo, Clem en Anna ook aan het einde van hun reis in Bangkok uit en een nieuwe ontmoeting paste precies in ons reisschema. Je hoort mensen vaak zeggen dat je met een lange tijd reizen vriendschappen voor het leven sluit en daar horen deze drie meiden absoluut bij. Ik ben al uitgenodigd om mijn laatste 'wereldreisdagen' met hun in Londen door te brengen. Gezien ik nog nooit in Londen ben geweest en wij een stop hebben op Londen Heathrow is 1 + 1 = 2. Daarbij in Bangkok nog extra leuk nieuws vanuit Nederland gekregen. Na eerder gehoord te hebben dat Rebecca en Bob hun tickets naar Thailand hadden geboekt, kon mijn lieve vriendinnetje Priscilla vertellen dat haar ticket naar Zuid Amerika geboekt was. Priscilla komt 15 februari 2012 aan in Rio de Janeiro, Brazilië en vliegt 25 maart 2012 vanuit Santiago de Chili, Chili terug naar Nederland. 5,5 week om samen een deel van Zuid Amerika te ontdekken, maar nog beter samen onze verjaardag vieren! Toch nog iemand dit op mijn feestje wilt komen. Tipje van de sluier; warme kleding is raadzaam.

Na 5 dagen Bangkok werd het tijd om een volgende stap te maken. Na veel wikken en wegen heb ik besloten Chiang Mai te verkiezen boven het eiland Koh Chang. Chaing Mai had ik in mijn vorige reis naar Thailand overgeslagen en ik wilde hier graag wat langer doorbrengen door de goede verhalen van iedereen. De juiste keus, want Chiang Mai is absoluut één van mijn favoriete plaatsen in Thailand. De eerste dagen heb ik de stad verkend en heb ik een erg leuke groep Nederlanders uit Utrecht leren kennen. Eline & mannen, thanks voor de gezellige Hong Thong avonden! Overdag mijn eigen plan getrokken met wat sightseeing en de jungleflight Plan B (www.jungle-flight.com). De jungleflight was een dagtrip en gedeeltelijk hetzelfde als Maarten zijn Gibbion Experience, maar dan korter en minder diep de jungle in. Langste zipline 300 meter, hoogste ziplijn 120 meter, snelheid ruim 50 km per uur, 4 x abseilen waarvan de hoogste 40 meter en twee knotsgekke gidsen, maakt de jungle flight tot een absolute aanrader voor iedereen die ooit een keer naar Chiang Mai gaat! Er waren nog twee redenen waarvoor Maarten en ik naar Chiang Mia kwamen; Bart en zijn Muay Thai Box wedstrijden en een jungle trekking. Op maandag 1 september werd het tijd om mijn slaapplaats alleen in te ruilen voor een kamer in hetzelfde guesthouse als Bart, Marlou en Koen (neef en nicht van Bart). Maarten zou 's avonds aankomen en na deze hereniging hadden we nog een week voordat we terug naar Bangkok moesten. De eerste 2 dagen hebben we met zijn vijven doorgebracht en is Maarten nog een middag met Bart en Koen gaan trainen. Woensdagavond zijn Maarten, Koen, Bart en ik nog naar één van de stadiums in Chiang Mai geweest voor enkele Muay Thai gevechten. Op donderdag de 4e zijn we met Koen en Marlou (Bart moest immers trainen voor zijn wedstrijd van zaterdag de 6e) vertrokken voor een 3-daagse trekking door de jungle van Noord Thailand. De eerste dag zijn we begonnen met een olifantentrip van +- 1 uur, de lunch om daarna afgezet te worden langs de weg om vervolgens de jungle in te trekking. Berg op, berg af, rivier over, modder, stijl, glad, valpartijen (ik) en rond half 6 kwamen we aan bij onze slaapplek. Groot 'huis' op palen, matrasjes, klamboe en wassen in de rivier! Kampvuur, muziekje, drankje en de avond was compleet. We begonnen de trip met 14 man + onze gidsen Singha en Michael, maar doordat er 3 man gekozen hadden voor een 2-daagse trip bestond op dag twee onze groep uit 4 Duitsers, 3 Engelse en wij de 4 Nederlanders. De 3 Engelse bestonden uit Sophie, Joshua en Olly. Joshua en Olly a.k.a. Geer & Goor in de jungle! Dit heeft verder geen uitleg nodig, want ik geloof dat iedereen zich wel kan voorstellen hoe een 3-daagse trekking er dan uitziet. Absoluut een melding in mijn blog waard!!! De afgelopen maanden al veel gelachen, maar deze 3 dagen met hun staat absoluut in mijn top 3. De laatste dag van onze trekking stond het bamboeraften op het programma. Een bamboeraft is niet meer dan een vlot van bamboe. Na besloten te hebben als landenteams te gaan raften, zijn we vertrokken en hebben we de meest hilarisch dingen meegemaakt. Je komt grote groepen Chinezen, Japanners e.d. tegen die proberen droog te blijven en met hun reddingsvesten aanzitten. Lees: diepste punt? Tot je middel! Wij als Europeanen vonden dat natuurlijk niet leuk en sprongen van vlot naar vlot, gooiden onze Thaise gidsen van het vlot af, welke gezellig mee gingen doen en uiteraard moesten Sophie, Olly en Joshua hun dansskills oefenen. (Zij doen de dansacademie, richting ballet) en ging het vlot waar Maarten op een gegeven moment op zat head first tegen een olifant aan. Na 3 drukke, vermoeiende, maar geweldig leuke dagen kwamen we zaterdag eind van de middag terug in ons guesthouse. Snel omkleden, eten en ons opmaken voor het gevecht van de avond; Bart versus een Thai! Dit was Bart zijn 4e wedstrijd. De 1e en 3e wedstrijd waren een knock-out in de eerste ronde en de tweede wedstrijd was een knock-out in ronde 3. Dat beloofde wat voor de 4e wedstrijd! Ik geloof dat het 2 minuten duurde voordat zijn tegenstander weer knock-out tegen de vloer ging. Zeer kort en krachtig voor 2 weken Chiang Mai ;-) Zondagavond de 7e een afsluit barbecue gehad met de jungle ploeg, Bart en de mensen van het guesthouse en daarna nog met ze alle op stap geweest. Maandag werd het tijd om onze spullen te pakken, Marlou, Bart en Koen tijdelijk gedag te zeggen en onze weg te vervolgen terug naar Bangkok!

Er was hoog bezoek uit Nederland onderweg!

Reacties

Reacties

Saskia Greup

Hi Bo! Verveel je je een beetje dat je je blog aan het bijwerken bent? :-( Heerlijk om Fioon weer (even?) thuis te hebben en genieten van alle verhalen! Dus in dit geval niet: wish you were here, maar: wish we were all there! Vanavond (voor Fiona om het af te leren...) lekker met ons drietjes wezen wokken. Fioon heeft auto terug (Julius heeft het gepresteerd om 2 fout parkeerbonnen binnen te halen intussen....) en bij Rebecca geweest. Kijken uit naar de rest van je blog! Heppie daar nog wel tijd voor? Gaan (vanavond?) foto's kijken.... Zou ook zomaar morgen avond kunnen worden.... Voor Fiona is het nu natuurlijk ca. 5 uur 's morgens.... Enjoy! Dikke kus van ons xxxxxx

Priscilla

Priscilla

Priscilla

Tas

Wat een mooi avontuur Bo!! Nice! geniet ervan lieverd!
Hier alles goed hoor, althans regen, wind en wisselvalligheid, maar heerlijk Nederlands weer! :-)

(@pris je schrijft nix ;-))

Renate Gefken

Hoi Bodil, Leuk om weer een reisverslag te lezen. Kijk alweer uit naar je volgende verslag !! Veel plezier en groetjes van ons !!

peter mansveld

hi bodil,
we volgen alles op de voet en vinden het fantastisch waarmee jullie bezig zijn . Geniet ervan. Wij hebben nu een paar weken vakantie en eindelijk de rust gevonden om eindelijk een keer te reageren op je blog. The rat race hier vreet tijd en energie.

Ellen

Hey meis, wat een leuk verhaal weer! Je maakt wat mee zeg. Geniet er nog lekker van en ben benieuwd naar part II van je Thailand-verhaal.
Xxx, Ellen

Gerrie

Leuk verhaal weer en gave film van Maarten.
Wat wilde Pris nu eigenlijk schrijven?

anja

Weer een spetterend verhaal van je en mooie foto's en gave film van Maarten. Ben ook wel benieuwd wat Pris wilde schrijven.
Anja

priscilla

Dat ik sprakeloos ben van al die mooie verhalen! ;)

Gerrie

Hey Pris, dat het toch iemand gelukt is om jou sprakeloos te krijgen! Daar worden ik (en mijn zusje) (bijna) sprakeloos van.....................

Henny en Piet

Lieve Bo,
Bij Jaap en Marjolein weer gekeken naar de mooie foto's en jullie reisverhalen. God kind wat zal je genieten, ook de foto's met de tijgers vonden we geweldig. (Marjolein zat te griezelen). Wat leuk ook de video van Maarten. Nog een hele fijn tijd en veel liefs en knuffels van Henny en Piet.

Marjolein en Jaap

Lieve Bo,
Ook wij hebben weer genoten van jullie verhalen en foto's. We moeten zeggen: lef heb je wel, maar dat wisten we al.
Wij gaan morgen ook reizen, ha, ha, naar KOS. Ook nog een klein nieuwtje (nee, ik ben niet zwanger) hopelijk ben je 31 maart 2012 weer thuis, want dan zijn Jaap en ik 5 jaar getrouwd en vieren we onze houten bruiloft, het zaaltje en de muziek zijn al gehuurd. Nou lieve Bo, nog een fijne reis verder en geniet!!!!
Liefs en knuffels van Jaap & Marjolein

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!